Чому поліцейські, які не пройшли переатестацію, масово відновлюються на своїх посадах через суди?
Показовим в аспекті судової практики, що стосується оскарження результатів переатестації, є рішення Кіровоградського окружного адміністративного суду від 17 березня 2016 року по справі № П / 811/180/16.
Однак, є в цій суперечці і окрема думка головуючого судді Романа Брегея від 28 березня 2016 роки, який погодився з окремими наведеними в рішенні висновками.
«До призначення на посаду поліцейського позивач проходив службу в органах внутрішніх справ. Порядок призначення поліцейськими колишніх працівників міліції встановлено п. 9 розд. XI «Прикінцеві та перехідні положення» закону про Нацполіціі. Згідно з його нормі, працівники міліції, які виявили бажання проходити службу в поліції, за умови відповідності визначеним законом вимогам до поліцейських протягом трьох місяців з дня опублікування закону можуть бути прийняті на службу в поліцію шляхом видання наказів про призначення за їх згодою або проходженню конкурсу на заміщаються поліцейськими посади в будь-якому органі поліції. Посади, пропоновані таким особам, можуть бути рівнозначними, вище або нижче тих, які вони займали під час проходження служби в міліції.
Таким чином, законодавець не ототожнює співробітників міліції з особами, які вперше приймаються на службу в поліцію, оскільки допускає можливість їх призначення на вищі посади без проходження конкурсу. Такий висновок ґрунтується на аналізі приписів ч. 3 ст. 52 про закону НП, якою передбачено, що серед осіб, вперше прийнятих на службу в поліції, обов'язково проводиться конкурс з призначенням на посади молодшого складу поліції.
«Прикінцеві та перехідні положення» закону про Нацполіціі писалися з урахуванням попереднього змісту цього нормативно-правового акта (воно обов'язково враховувалося законодавцем). Таким чином, прийняття працівників міліції на службу в поліцію потрібно розуміти як просування по службі. Це доводиться тим, що поліція виконує ті ж функції, які виконували ліквідовані органи внутрішніх справ. Більш того, п. 12. Розд XI закону про НП встановлено, що працівникам міліції, які у визначеному цим законом порядку прийняті на службу в поліцію, наказами про призначення на відповідні посади одночасно присвоюються відповідні спеціальні звання поліції.
Ч. 4 ст. 52 закону визначено, що комплектування в порядку просування по службі посад молодшого, середнього і вищого складу поліції (крім випадку, передбаченого ч. 3 цієї ж статті) за рішенням керівника, уповноваженого призначати на такі посади, може передувати проведення або конкурсу, або атестації. П. 9 «Прикінцевих та перехідних положень» передбачалося, що працівники міліції, які виявили бажання проходити службу в поліції, за умови відповідності визначеним законом вимогам до поліцейських протягом трьох місяців з дня опублікування закону можуть бути прийняті на службу в поліцію. Значить, позивач міг бути прийнятий на службу в поліцію на підставі наказу голови поліції після проведення конкурсу або атестації протягом трьох місяців після 7 листопада 2015 року (день вступу в силу закону про Нацполіціі).
Голова поліції приступила до виконання обов'язків 5 листопада 2015 року на підставі розпорядження уряду №1128-р. У той час Інструкція і Порядок діяльності поліцейських (конкурсних) комісій ще не були затверджені. 7 листопада 2015 року позивача прийняли на службу в поліцію в порядку атестації, однак вона не проводилася. Це рішення було прийнято виключно в інтересах позивача, оскільки в іншому випадку його звільнили б з органів внутрішніх справ на підставі п. 10. Розд XI «Прикінцеві та перехідні положення», і він, будучи безробітним, очікував би призначення атестації або конкурсу », - вважає суддя.
Відповідно, проведення атестації позивача після призначення на службу в поліції, на думку Романа Брегея, є виконанням сукупності приписів п. 9 розд. XI «Прикінцеві та перехідні положення» і ч. 4 ст. 52 закону, які не виконані в строк до 7 листопада 2015 року в силу об'єктивних обставин (відсутність підзаконних актів по реалізації розпоряджень закону). Ч. 2 ст. 57 закону встановлено випадки проведення атестації поліцейських, які не підпадатимуть під атестацією в порядку просування по службі співробітників міліції при прийомі на службу в поліцію відповідно до приписів «Прикінцевих та перехідних положень» закону. Таким чином, як вважає суддя, рішення голови поліції про проведення атестації є законним.
Детальніше про рішення суду читайте в статті «Переатестація: думки розходяться».
Наталія Мамченко,
«Судово-юридична газета»
Немає коментарів:
Дописати коментар
ШАНОВНІ ЧИТАЧІ МОГО БЛОГУ!
Візьміть участь в обговоренні публікації. Напишіть будь-ласка свою думку з приводу Вами прочитаного. Внесіть свої пропозиції, побажання. Я завжди залишаю за собою право видаляти висловлювання із вживанням нецензурної лексики і зневаги на адресу авторів та героїв матеріалів.
Щиро дякую!