Про мене

Моє фото
Ковель, Волинська, Ukraine
просто жінка і мама.

БЛОГ АРТЮШЕНКО ГАЛИНИ

середу, 18 травня 2016 р.

Про законність атестації поліції розповів суддя Кіровоградського окружного адмінсуду Р. Брега

Чому поліцейські, які не пройшли переатестацію, масово відновлюються на своїх посадах через суди?

Показовим в аспекті судової практики, що стосується оскарження результатів переатестації, є рішення Кіровоградського окружного адміністративного суду від 17 березня 2016 року по справі № П / 811/180/16.

Однак, є в цій суперечці і окрема думка головуючого судді Романа Брегея від 28 березня 2016 роки, який погодився з окремими наведеними в рішенні висновками.

«До призначення на посаду поліцейського позивач проходив службу в органах внутрішніх справ. Порядок призначення поліцейськими колишніх працівників міліції встановлено п. 9 розд. XI «Прикінцеві та перехідні положення» закону про Нацполіціі. Згідно з його нормі, працівники міліції, які виявили бажання проходити службу в поліції, за умови відповідності визначеним законом вимогам до поліцейських протягом трьох місяців з дня опублікування закону можуть бути прийняті на службу в поліцію шляхом видання наказів про призначення за їх згодою або проходженню конкурсу на заміщаються поліцейськими посади в будь-якому органі поліції. Посади, пропоновані таким особам, можуть бути рівнозначними, вище або нижче тих, які вони займали під час проходження служби в міліції.

Таким чином, законодавець не ототожнює співробітників міліції з особами, які вперше приймаються на службу в поліцію, оскільки допускає можливість їх призначення на вищі посади без проходження конкурсу. Такий висновок ґрунтується на аналізі приписів ч. 3 ст. 52 про закону НП, якою передбачено, що серед осіб, вперше прийнятих на службу в поліції, обов'язково проводиться конкурс з призначенням на посади молодшого складу поліції.

«Прикінцеві та перехідні положення» закону про Нацполіціі писалися з урахуванням попереднього змісту цього нормативно-правового акта (воно обов'язково враховувалося законодавцем). Таким чином, прийняття працівників міліції на службу в поліцію потрібно розуміти як просування по службі. Це доводиться тим, що поліція виконує ті ж функції, які виконували ліквідовані органи внутрішніх справ. Більш того, п. 12. Розд XI закону про НП встановлено, що працівникам міліції, які у визначеному цим законом порядку прийняті на службу в поліцію, наказами про призначення на відповідні посади одночасно присвоюються відповідні спеціальні звання поліції.

Ч. 4 ст. 52 закону визначено, що комплектування в порядку просування по службі посад молодшого, середнього і вищого складу поліції (крім випадку, передбаченого ч. 3 цієї ж статті) за рішенням керівника, уповноваженого призначати на такі посади, може передувати проведення або конкурсу, або атестації. П. 9 «Прикінцевих та перехідних положень» передбачалося, що працівники міліції, які виявили бажання проходити службу в поліції, за умови відповідності визначеним законом вимогам до поліцейських протягом трьох місяців з дня опублікування закону можуть бути прийняті на службу в поліцію. Значить, позивач міг бути прийнятий на службу в поліцію на підставі наказу голови поліції після проведення конкурсу або атестації протягом трьох місяців після 7 листопада 2015 року (день вступу в силу закону про Нацполіціі).

Голова поліції приступила до виконання обов'язків 5 листопада 2015 року на підставі розпорядження уряду №1128-р. У той час Інструкція і Порядок діяльності поліцейських (конкурсних) комісій ще не були затверджені. 7 листопада 2015 року позивача прийняли на службу в поліцію в порядку атестації, однак вона не проводилася. Це рішення було прийнято виключно в інтересах позивача, оскільки в іншому випадку його звільнили б з органів внутрішніх справ на підставі п. 10. Розд XI «Прикінцеві та перехідні положення», і він, будучи безробітним, очікував би призначення атестації або конкурсу », - вважає суддя.

Відповідно, проведення атестації позивача після призначення на службу в поліції, на думку Романа Брегея, є виконанням сукупності приписів п. 9 розд. XI «Прикінцеві та перехідні положення» і ч. 4 ст. 52 закону, які не виконані в строк до 7 листопада 2015 року в силу об'єктивних обставин (відсутність підзаконних актів по реалізації розпоряджень закону). Ч. 2 ст. 57 закону встановлено випадки проведення атестації поліцейських, які не підпадатимуть під атестацією в порядку просування по службі співробітників міліції при прийомі на службу в поліцію відповідно до приписів «Прикінцевих та перехідних положень» закону. Таким чином, як вважає суддя, рішення голови поліції про проведення атестації є законним.

Детальніше про рішення суду читайте в статті «Переатестація: думки розходяться».

Наталія Мамченко,
«Судово-юридична газета»

Немає коментарів:

Дописати коментар

ШАНОВНІ ЧИТАЧІ МОГО БЛОГУ!
Візьміть участь в обговоренні публікації. Напишіть будь-ласка свою думку з приводу Вами прочитаного. Внесіть свої пропозиції, побажання. Я завжди залишаю за собою право видаляти висловлювання із вживанням нецензурної лексики і зневаги на адресу авторів та героїв матеріалів.
Щиро дякую!