Про це повідоміло видання “Дорожний контроль” у відповідь на разміщения у газеті “Сьогодні” ІНФОРМАЦІЇ про обмеження терміну ввезення іноземних авто в Україну двадцятьма днями.
26 червня 2013 року на сторінках газети “Сьогодні” з’явилася інформація про те, що в Україні нібито почали конфіскувати авто без місцевої реєстрації. Видання стверджує, що їздити на машинах з іноземними номерами можна не більш 20-ти днів, а хто це правило порушить, тому загрожує штраф і конфіскація транспортного засобу. Газета пише, мовляв Митниця змінила правила ввезення таких автомобіль на територію держави.
Дана газетна публікація є цілеспрямованою дезінформацією і заснована на листі Державної митної служби України від 5 березня 2013 року, яке абсолютно ніякої законної сили не має і є всього лише думкою заступника Управління Держмитслужби О.М. Дороховського. Однак, газета “СЬОГОДНІ” поширила думку одного чиновника, викладену в листі, як зміни до чинного законодавства, хоча Митний Кодекс в цьому плані взагалі не змінювався.
Дана газетна публікація є цілеспрямованою дезінформацією і заснована на листі Державної митної служби України від 5 березня 2013 року, яке абсолютно ніякої законної сили не має і є всього лише думкою заступника Управління Держмитслужби О.М. Дороховського. Однак, газета “СЬОГОДНІ” поширила думку одного чиновника, викладену в листі, як зміни до чинного законодавства, хоча Митний Кодекс в цьому плані взагалі не змінювався.
“За новими правилами, розписаним у листі Держмитслужби, їздити рік на іноземних службових автомобілях можуть тільки власники або співзасновники закордонних фірм, і тільки в особистих цілях. А на працівників таких фірм це правило вже не поширюється, так само як і на машини, ввезені в країну конкретно для роботи. За порушення нових норм доведеться платити штраф. А якщо людина відмовиться платити – авто конфіскують”, – пише газета “Сьогодні”.
У 2004 році Україна приєдналася до Стамбульської Конвенції “Про тимчасове ввезення”, і з того часу Україна зобов’язана виконувати норми Конвенції, положення якої мають силу вище норм національного законодавства. Згідно ст.118 Митного Кодексу України при поміщенні транспортних засобів комерційного призначення у митний режим тимчасового вивезення та їх реімпорті до закінчення строку, встановленого митним органом, до цих транспортних засобів застосовується умовне повне звільнення від оподаткування митними платежами.
Згідно з п. b) ст. 1 Глави I Додатка З Конвенції “Про тимчасове ввезення” – “комерційне використання” означає: платне перевезення осіб або промислове чи комерційне платне або безоплатне перевезення вантажів. Згідно з п. а) ст.5 Глави III Додатка З Конвенції – для того, щоб можна було скористатись правами на пільги, що надаються цим Додатком: транспортні засоби комерційного використання повинні бути зареєстрованими на території, яка не є територією тимчасового ввезення, на ім’я особи, яка зареєстрована або постійно проживає за межами території тимчасового ввезення, і ввозитись та використовуватись особами, які здійснюють свою діяльність з такої території;
Згідно з п. а) ст.7 Глави III Додатка З Конвенції – “незважаючи на положення статті 5 цього Додатка: транспортні засоби комерційного використання можуть використовуватись третіми особами, які мають належний дозвіл користувача права на тимчасове ввезення і які здійснюють свою діяльність на користь останнього, навіть якщо вони зареєстровані або постійно проживають на території тимчасового ввезення”;
Отже, підсумовуючи вищесказане, громадянин України, який уклав з іноземним підприємством договір (контракт), у тому числі цивільно-правового характеру, має право, без оплати яких-небудь митних платежів, заїхати на територію України на автомобілі, який зареєстрований на дане іноземне підприємство і користуватися даним автомобілем в режимі “тимчасового ввезення” з метою платного перевезення осіб, а також з метою промислового або комерційного платного або безкоштовного перевезення вантажів. Дане право громадянина України закріплено Конвенцією, яку Україна взяла обов’язок виконувати.
Що ж до термінів “тимчасового ввезення”, то згідно п.1 ст.9 Глави III Додатка З Конвенції “Про тимчасове ввезення” – “подальше вивезення транспортних засобів комерційного використання відбувається відразу ж після закінчення транспортних операцій, для яких вони були ввезені”. У Митному Кодексі України не вказані які-небудь рамки термінів, на які можуть бути ввезені в Україну транспортні засоби комерційного призначення. Терміни визначає саме іноземне підприємство з урахуванням того, скільки необхідно часу для реалізації своєї діяльності (місяць, рік, десять років).
Нормативно-правового акту, згідно якого автомобіль з іноземними номерами може перебувати на території України не більше 20 днів, не існує і не може існувати, так як міжнародна Конвенція “Про тимчасове ввезення” вже визначила, що термін тимчасового ввезення транспортного засобу визначається з урахуванням необхідності, в законодавстві на цей рахунок нічого не змінювалося. При цьому, в тій же Конвенції “Про тимчасове ввезення” чорним по білому написано, що ввозити такий автомобіль може громадянин України, якщо він має укладений договір з іноземним підприємством, – запевняє “Дорожний контроль”
Окрім того, починаючи з 2013 року, Митна служба України видала негласний протиправний наказ пропускати всі іноземні автомобілі на територію України виключно в режимі “транзит на 10 днів”, хоча громадяни заявляють на кордоні режим “тимчасове ввезення “, що чітко зазначено в Конвенції. Однак, в порушення Стамбульської конвенції, Митниця фактично припинила оформлення тимчасового ввозу і позбавила всіх громадян можливості користуватися таким правом.
Основний мотив, який підштовхнув Митну службу порушити Конвенцію “Про тимчасове ввезення” – це катастрофічне падіння продажів вітчизняних ВАЗів, ТАЗів, УАЗів та інших корит на колесах. Зрозуміло, що самій Митниці від цього ні холодно, ні спекотно, і в даній ситуації Митниця стала інструментом центральної влади для припинення можливості для громадян України користуватися транспортними засобами іноземної реєстрації. Інших об’єктивних мотивів для порушення Україною вимог Стамбульської конвенції – немає.
Крім цього, слід зазначити, що автомобілі, поміщені в режим “транзит” – не конфіскуються. Суть в тому, що водій абсолютно впевнений, що його автомобіль поміщений в режим “тимчасового ввезення”, але потім з’ясовується, що митниця “нишком” помістила такий автомобіль в режим “транзит на 10 днів”. Природно, що якщо водій не вивезе даний автомобіль протягом десяти днів – йому загрожує штраф до 8500 гривень – але про це потерпілий вже дізнається пост-фактум – коли виписано постанову про накладення санкції. Тобто – класичний приклад державного шахрайства.
Згідно зі ст. 470 ТК України – перевищення встановленого статтею 95 цього Кодексу строку доставки товарів, транспортних засобів комерційного призначення, митних або інших документів на ці товари більше ніж на десять діб, а так само втрата цих товарів, транспортних засобів, документів чи видача їх без дозволу митного органу – тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі п’ятисот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
http://market.korupciya.com/2016/03/23/roz-yasnennya-shhodo-perebuvannya-avtomobiliv-na-teritoriyi-ukrayini-z-inozemnoyu-reyestratsiyeyu/
Немає коментарів:
Дописати коментар
ШАНОВНІ ЧИТАЧІ МОГО БЛОГУ!
Візьміть участь в обговоренні публікації. Напишіть будь-ласка свою думку з приводу Вами прочитаного. Внесіть свої пропозиції, побажання. Я завжди залишаю за собою право видаляти висловлювання із вживанням нецензурної лексики і зневаги на адресу авторів та героїв матеріалів.
Щиро дякую!