Про мене

Моє фото
Ковель, Волинська, Ukraine
просто жінка і мама.

БЛОГ АРТЮШЕНКО ГАЛИНИ

суботу, 13 лютого 2016 р.

Як комунальні служби водять за ніс споживачів

Постачальники тепла примудряються «накручувати» не тільки лічильники, але і платіжки

Нинішня зима видалася аномально теплою. Градусник часто показує плюсову температуру і навіть вночі не завжди бувають морози. Така ситуація на руку тим, у кого в будинках стоять лічильники споживання тепла на опалення. Але ось інша аномалія - ​​рахунки за обігрів приміщень і раніше приходять чималі. Одна з причин - подорожчання газу і завищені розрахунки Уряду на цю послугу. А ось другий козир комунальних служб - це всілякі хитрощі, які і при наявності лічильника дають завищені показники.

Про те, як постачальники тепла примудряються «накручувати» не тільки лічильники, але і платіжки.

У багатьох багатоквартирних будинках є лічильники теплової енергії та громадяни сплачують за фактично використане тепло. Це на багато вигідніше, ніж плата без лічильника, коли враховується площа квартири і кількість мешканців.

У будинках, де встановлені автоматичні системи подачі тепла, є лічильники обсягу поданої води і температури. Щомісяця Комуненергія складає акт, де вказує використання гігакалорії. Загадкове слово «калорія» означає кількість витраченого тепла, необхідного для нагрівання 1 грама води на 1 градус Цельсія при стандартному атмосферному тиску.


Мешканці можуть бачити конкретні цифри в акті за місяць і так само можуть звірити дані з лічильниками. Але ось невдача - рахунки за опалення приходять чималі, хоча на вулиці в грудні, січні та лютому набагато тепліше, ніж в минулому опалювальному сезоні.

Доводи комунальників прості - можливо йдуть втрати через погану теплоізоляції самих труб і квартир. Але в будинках, де мешканці масово ставлять пластикові вікна, економії в платіжках за тепло вони не бачать.

У середині 2000-х у багатьох багатоповерхівках встановлювали автоматичні системи опалення та обліку тепла. На початку платіжки за тепло дійсно приходили вдвічі менше звичайного. Але за роки експлуатації економних систем комунальні служби навчилися завищувати показники.

Питання у мешканців, які дивляться в платіжки, завжди один - чому так дорого? Комунальні служби на це питання мають безліч доказів.

Одна з причин, пояснюють теплоенергетики, перепади температур вдень і вночі зараз великі. Днем може бути плюс 10, а вночі мінусова температура. Мовляв, автоматична система контролю тепла не встигає так швидко перебудуватися. Через це вдень, коли температура повітря на вулиці різко підвищується, автоматика по інерції продовжує посилено обігрівати житло.

На питання мешканців, навіщо так сильно топити, коли на вулиці і так тепло працівники котельні дадуть відповідь - «хтось із мешканців дзвонив і говорив, що вдома холодно». Причин вам приведуть кілька. Вам скажуть, що в квартирах на нижніх поверхах завжди холодніше, адже подача гарячої води йде з верхніх поверхів будинку. Значить, вода по шляху остигає. Інший аргумент - жителям верхніх поверхів жарко, вони відкривають вікна - ось вами перевитрата тепла. Для рівномірного розподілу тепла по багатоповерхового будинку він повинен бути повністю і рівномірно теплоізольовані. А такого не буває.


Деякі мешканці намагаються контролювати показання лічильників, звіряють їх з актами енергетиків. Але чомусь ціна за тепло від цього не зменшується. Як правило, працівник Комуненергії, який контролює ваш будинок, має в навантаження цілий квартал і фізично не може часто регулювати теплоподачу персонально в вашому домі. З іншого боку ніхто не заважає тепловикам подавати в будинку окріп, коли ви на роботі і на вулиці стоїть плюсова температура. Ті мешканці, які знімають показники лічильників бачать лише кінцевий результат. Чим займаються тепловики в підвалі вашого будинку і що регулюють протягом місяця - таємниця, покрита підвальним мороком.

Наприклад, мешканці однієї з багатоповерхівок виявили в системі обігріву врізку нової труби. Нова смичка давала можливість охолоджувати подачу води, але в обхід показників теплового лічильника. Мешканці почали вимагати пояснити причину появи нової конструкції. Відповідь була проста - «ми боїмося, щоб ви не перегрілися і експериментуємо», пояснили комунальники. На вимогу надати мешканцям план тепломережі, мовляв, чи є дана труба на схемі, Комуненергія відмовила, посилаючись на те, що це секретна документація. До слова сказати, всі контролюючі органи, які перевіряють і пломбують лічильники, фактично знаходяться у відомстві самих теполоснабженцев.

Існує декілька хитрощів при складанні місячного акту. Як правило, представник тепломереж приходить з перевіркою вранці, коли багато на роботі. З цієї причини акти підписують пенсіонери, які не завжди полізуть в підвал, фіксувати показання лічильника. Та й зір у них не дуже. Іноді укладачі актів пропонують завищити дані, мовляв, скоро намічається подорожчання теплоенергії та зараз вигідно мати «фору» за старою ціною. Іноді взагалі в графі кінцевих даних ні чого не варто, і мешканці підписують порожній акт. Причин тут назвуть кілька - не встиг перенести дані із зошита в акт, до здачі акта в понеділок потрапляють вихідні. Часто цифри після коми в акті округлюються в більшу сторону.

Щоб розумно обігрівати багатоповерховий будинок деякі мешканці наймають приватних регулювальників подачі тепла. Така людина може регулювати подачу тепла так, як це буде зручно мешканцям. Але така система може працювати тільки в будинках, де організовано ОСББ. Теплокоммунальщікі і самі по секрету визнають, що економія і низькі ціни на тепло саме в тих будинках, де люди самі регулюють теплоподачу. А поки постачальникам тепла вигідно водити за ніс свого споживача.

13 ФЕВРАЛЯ 2016, 9:26


Немає коментарів:

Дописати коментар

ШАНОВНІ ЧИТАЧІ МОГО БЛОГУ!
Візьміть участь в обговоренні публікації. Напишіть будь-ласка свою думку з приводу Вами прочитаного. Внесіть свої пропозиції, побажання. Я завжди залишаю за собою право видаляти висловлювання із вживанням нецензурної лексики і зневаги на адресу авторів та героїв матеріалів.
Щиро дякую!