Від 4 квітня для українців змінюються правила реєстрації місця проживання. Які нововведення на нас чекають, користь від них чи проблеми, — з'ясовували журналісти сайту "24".
Почав діяти Закон України, згідно з яким органи місцевого самоврядування та місцеві державні адміністрації будуть реєструвати місце проживання українців і знімати їх з реєстрації.
Для допитливих закон називається: "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо розширення повноважень органів місцевого самоврядування та оптимізації надання адміністративних послуг".
За даними статистики, у нашій державі майже половина працездатного населення віком від 25 до 45 років проживає не за місцем реєстрації. А отже, вони часом змушені вдаватися до корупційних схем, щоб отримати медичні чи адміністративні послуги. Виникають також складнощі під час голосування на виборах. Фактична відсутність відомостей про реєстрацію громадян створює й інші проблеми: поліція не може знайти злочинця, міністерство охорони здоров'я не може порахувати, скільки потрібно дільничних лікарів та місць у лікарні, Міносвіти – не знає, скільки місць потрібно у школах та дитсадках. З цього починається некоректне державне планування.
Тож метою змін було спростити систему реєстрації, але зробити її обов'язковою.
Які послуги надаватиме місцеве самоврядування:
1. Надання інформації з Державного земельного кадастру:
З 1 березня 2016 року змінилися умови ведення та користування даними Державного земельного кадастру. Ці дані згідно з законом тепер матимуть право надавати посадові особи органів місцевого самоврядування, адміністратори центрів надання адміністративних послуг. Інформація з Державного земельного кадастру також надаватиметься в електронній формі нотаріусам і державним реєстраторами прав.
2. Реєстрація фізичних та юридичних осіб:
Згідно з законом про зміни, громадянин України, а також іноземець чи особа без громадянства, які постійно або тимчасово проживають в Україні, зобов’язані протягом 30 календарних днів після зняття з реєстрації місця проживання та прибуття до нового місця проживання зареєструвати його. При цьому під час реєстрації на новому місці можна одночасно знятися з реєстрації на старому.
З 4 квітня реєструвати місце проживання громадян будуть місцеві органи самоуправління (у центрах надання адмінпослуг). З травня ці функції будуть виконувати спеціальні органи, створені при районних адміністраціях міст: замовник звертатиметься у центр надання адмінпослуг, де заповнюватиме відповідні бланки документів, адміністратор їх прийматиме, а орган реєстрації реєструватиме. І у центрі адмінпослуг людина отримає готові документи.
Документи для реєстрації:
- письмова заява;
- документ, до якого вносяться відомості про місце проживання;
- квитанція про сплату адміністративного збору;
- документи, що підтверджують право на проживання в житлі, перебування або взяття на облік у спеціалізованій соціальній установі, закладі соціального обслуговування та соціального захисту, проходження служби у військовій частині, адреса яких зазначається під час реєстрації;
- військовий квиток або посвідчення про приписку (для громадян, які підлягають взяттю на військовий облік або перебувають на військовому обліку).
Ціна:
- у разі звернення особи протягом встановленого цим Законом строку — у розмірі 0,0085 розміру мінімальної заробітної плати;
- у разі звернення з порушенням строку — у розмірі 0,0255 розміру мінімальної заробітної плати.
Якщо місце проживання реєструється одночасно зі зняттям з попереднього місця проживання, то адміністративний збір стягується лише за одну адміністративну послугу та зараховується до місцевого бюджету за новим місцем проживання.
Реєстрація орендарів:
Наймачі квартири тепер повинні повідомити державу про своє фактичне місце проживання, вказавши в якості реєстрації в тому числі і адресу найманого житла. Але це не значить, що орендарі зможуть "приватизувати" собі житло. По-перше, реєстрація у помешканні в якості власника вимагає підтвердження – потрібно мати відповідні документи на житло. По-друге, реєстрація за певним місцем проживання не надає права проживання, це лише декларація про фактичне місце перебування особи. Якщо з якихось причин орендодавець змушений виселити наймачів з помешкання – він зможе це зробити у встановленому законом порядку. Зняти з реєстрації мешканця, що виїхав, так само можна шляхом подання відповідної заяви.
При цьому громадяни несуть адміністративну відповідальність за невчасне подання даних про зміну місця фактичного проживання, а також – за подання неправдивої інформації.
Про секрети оренди житла у різних містах України читайте у нашій статті за посиланням.
Немає коментарів:
Дописати коментар
ШАНОВНІ ЧИТАЧІ МОГО БЛОГУ!
Візьміть участь в обговоренні публікації. Напишіть будь-ласка свою думку з приводу Вами прочитаного. Внесіть свої пропозиції, побажання. Я завжди залишаю за собою право видаляти висловлювання із вживанням нецензурної лексики і зневаги на адресу авторів та героїв матеріалів.
Щиро дякую!